Udnytter du Googles SEO værktøjer?

Google, verdens største søgemaskine, udgiver løbende en række nye, spændende og gratis værktøjer, som gør det nemmere for dig at optimere dit website og få en bedre SEO – men bruger du dem?

Med dette blogindlæg, vil vi forsøge at give dig et overblik over de væsentligste Google SEO værktøjer lige nu – der kommer nemlig hele tiden nye til.

Google Webmaster Tools
Google Webmaster Tools giver dig informationer om, hvordan dit website ser ud for søgemaskiner, og gør dig opmærksom på eventuelle problemer. Du kan blandt andet se, hvilke hjemmesider der linker til dig, om du har links der ikke virker, eller om du har ’’døde’’ URLs.

Google webmaster Tools giver dig desuden også mulighed for at finde ud af, hvad Google synes at din hjemmeside handler om ud fra dine brugte søgeord. Du kan blive overrasket over, hvad Google ud fra dine søgeord tror dit website handler om – det giver dig relevant viden, som du kan bruge i dit videre søgeords arbejde så dit website bliver endnu mere skarpt.

Google Webmaster Tools er et nyttigt værktøj, som gør at du kan foretage ændringer og justeringer baseret ud fra fakta, så du fremadrettet kan få endnu flere besøgende på din hjemmeside, hvilket betyder endnu mere aktivitet og bedre placering i søgeresultaterne.

Har du lyst til at arbejde med Google Webmaster Tools kan du starte her.

Google Keyword Planner
For at få den bedst mulige placering i søgeresultaterne kræver det, at dine søgeord er nøje udvalgt. Det kan Google Keyword hjælpe dig med. Idet Google er den største søgemaskine, har Google Keyword Planner adgang til et kæmpe datamateriale og statistik over søgeord. Værktøjet giver dig en oversigt over, hvor tit der bliver søgt på enkelte søgeord eller søgefraser, og hvor mange websites der bruger de enkelte søgeord. Det giver dig mulighed for at planlægge dine søgeord samtidig med, at du tager højde for, hvor stor konkurrence der er på de forskellige søgeord.

Husk, at det ikke handler om at finde de søgeord der er flest søgninger på, men derimod at finde de søgeord, der tiltrækker de rigtige besøgende, som foretager handlinger på dit website.

Google Keyword Planner hører under Google Adwords. Du skal derfor oprette en gratis konto på Google Adwords, for at kunne bruge Google Keyword Planner.

Du kan oprette en Google Adwords konto lige her.

Google PageSpeed Insights
En hjemmeside, der hurtigt dukker op og har en hurtig indlæsningshastighed giver en bedre placering i søgeresultaterne. Google PageSpeed Insights er et værktøj, der gennemgår din websites hastighed og brugervenlighed – både på mobilenhed og på computer. Værktøjet er simpelt opbygget. Den finder de problemer din side har og fortæller dig, hvordan du kan løse dem for at optimere din side.

Google PageSpeed Insights giver din website en score mellem 1-100, hvor 100 er det bedste.

Du kan downloade Google PageSpeed til din browser, eller tilgå det online her.

Hvis du har styr på disse værktøjer, er du godt på vej til at kunne opnå bedre resultater samt udvikle din forretning. Kdmarketingsupport kan hjælpe jer med at optimere jeres online markedsføring og SEO. Kontakt os på telefon 20 78 20 40 eller kd@kdmarketingsupport.dk

Menu