Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver en pressemeddelelse, der fanger journalisternes opmærksomhed.

Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og få opmærksomhed? Hvad er din historie? Hvad vil du gerne fortælle og hvad er din skæve vinkel? Udnyt den dovne journalist, lav forarbejdet og skriv pressemeddelelser, der giver dig presseomtale og billig markedsføring.

Hvorfor?

En pressemeddelelse er en oplagt mulighed for at skabe omtale og interesse for din virksomhed. Bruger du tid på at få skrevet en god pressemeddelelse med den rigtige vinkel, er der stor chance for at din pressemeddelelse kommer i flere aviser både online og offline.

En god Pressemeddelelse

  • Øger kendskabsgraden til din virksomhed
  • Virker mere troværdig end annoncering
  • Benytter flere medier på en gang – hvilket giver dig billig markedsføring!

Hvornår?

Hvornår kan du sende en pressemeddelelse ud? Flere gange end du tror! Pressemeddelelser er ikke kun relevante når der er tale om kæmpe opkøb, fusioner eller konkurser. Med den rigtige vinkel kan selv de “små” historier vise sig at vække interesse hos medierne. Vi oplever, at mange af vores kunder bliver overraskede over at medierne vil tage deres historier, men med den rigtige vinkel på historien kan det have interesse for medierne.

Hvordan?

Gør det nemt for journalisterne og væk deres interesse! Skriver du din pressemeddelelse
som en egentlig artikel, frem for et par få linier, gør du det nemt for journalisterne samtidig med at du øger muligheden for at få det med i artiklen du gerne vil have. Vi oplever eksempelvis, at 80-90% af indholdet i de pressemeddelelser vi skriver, bliver taget direkte over i den endelige artikel.

Et par hurtige råd til din næste pressemeddelelse:

  1. Find den rette vinkling – kun én vinkel pr. pressemeddelelse
  2. Skriv en overskrift der fænger
  3. Skriv det vigtigste først
  4. Send nogle gode billeder med – helst med mennesker
  5. Find de rigtige journalister at henvende dig til, så du kan målrette din henvendelse. Hvem i de forskellige medier, er din pressemeddelelse relevant for?
  6. Skriv en fængende tekst i den e-mail, du sender til journalisten, så journalisten bliver interesseret og åbner din pressemeddelelse. Gør henvendelsen personlig og skriv journalistens navn i e-mailen
  7. HUSK dine kontaktdata! De skal selvfølgelig være tydelige, så journalisten let kan kontakte dig
Menu