#digital marketing

Skab trafik med din mailsignatur

En mailsignatur, der skaber blikfang, kan være med til at øge trafikken til for eksempel din hjemmeside, webshop eller et socialt medie. Hver dag sender du en bunke mails afsted til eksisterende og potentielle kunder eller samarbejdspartnere. Men udnytter du mulighederne for ”gratis” markedsføring i din virksomheds mailsignatur?

Har du styr på din mailsignatur?

Sådan forbedrer du din mailsignatur

Det behøver ikke være en stor operation at få en flot mailsignatur, som efterlader et positivt indtryk hos modtagerne og effektivt brander din virksomhed og dit produkt. Samtidig kan du udnytte signaturen til at øge trafikken til din hjemmeside, din webshop og dine sociale medier. 

Minimumskrav til en professionel mailsignatur

  • Har du ikke allerede en automatisk mailsignatur, så skynd dig at oprette en. Det er ikke nok bare at skrive ”Vh Jens Hansen”.
  • Overvej, hvilke informationer, du skal have med i signaturen.
    Er adressen fx nødvendig, hvis al handel foregår online? Skal samtlige stillingsbetegnelser listes op i mailen?
  • Indsæt virksomhedens logo, så du skaber genkendelighed hos modtageren.
  • Sørg for, at der også er automatisk signatur på mailen, når den sendes fra tablet og mobil. ”Sendt fra iPhone” ser ikke særlig pænt ud.
  • Beslut en gang for alle, hvordan virksomhedens signatur ser ud, og sørg for, at alle benytter den samme type signatur.

Lad mailsignaturen arbejde for dig

  • Sæt et flot billedbanner i bunden af din mail, og gør din modtager klogere på produkter, ydelser og events. Banneret skal selvfølgelig være klikbart og linke til den korrekte landingsside.
  • Vælg, hvilken handling din modtager skal foretage sig i signaturen – og kun én. Vil du have modtageren til at like din Facebook-side? Vil du have modtageren til at gå ind på din hjemmeside? Eller noget helt tredje?
  • Når du opfordrer din modtager til at klikke videre fra din mailsignatur, så husk at evaluere på, om det rent faktisk også virker.  (Besøger dine modtagere din hjemmeside? Liker de din Facebook-side? Osv.)
  • Opdater din mailsignatur indimellem, så den forbliver dynamisk og interessant for dine modtagere.

Et sidste, men ret vigtigt råd:

  • Husk autosvar i forbindelse med ferie og fravær. Og aftal internt, hvilke informationer autosvaret som minimum skal indeholde. Fx om mailen sendes videre, og hvem modtageren i stedet kan henvende sig til.
Har du brug for hjælp til at udforme en ny mailsignatur?
Karina Davids arbejder med marketing og forretningsudvikling - og har gjort i over 20 år.
Andre artikler
Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand
pressemeddelelser og annoncering

Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand

Skimmer du navnestoffet igennem, når du læser avis? Så er du ikke alene! Vi mennesker er nemlig nysgerrige, og den nysgerrighed kan du udnytte ved ...
Employer branding er vigtigere end nogensinde. For der er kamp om at fastholde og tiltrække de gode medarbejdere.
employer branding

Fasthold og tiltræk de bedste hoveder

Du skal være på mærkerne for at tiltrække specialister og dygtige medarbejdere for overhovedet at få ansøgninger til ledige stillinger. Derfor må virksomheden gøres attraktiv, ...
Branding 360 grader
branding

Mere end et logo

Branding er vigtigt, når du vil skabe og fastholde en professionel forretning – uanset om du er nystartet eller har en veletableret virksomhed. Vi dykker ...
Skal vi hjælpe med at skrive en god kundecases?
kundecases

Opbyg tillid med kundecases

Husker du at spørge dine kunder, om de er tilfredse? Og husker du at fortælle det til andre, hvis de er? Hvis ikke, så er ...
Branding
branding

Bruger du kundefokuseret marketing – eller fokuserer du kun på dit produkt?

Hvis du synes, at salgsarbejdet er op ad bakke, kan det skyldes, at du fokuserer for meget på dit produkt og for lidt på kundefokuseret ...
Få en visuel identitet - Få maksimal gennemslagskraft
branding

En klar visuel identitet sikrer, at kunderne genkender dig

Udseende betyder ikke alt – og så alligevel … for når din virksomhed er nem at genkende på tværs af tid og sted, så bidrager ...
Lav din egen videopræsentation til LinkedIn
branding

Skab tillid på LinkedIn

Du har sikkert allerede en profil på LinkedIn. Men vidste du, at du kan erstatte dit nuværende profilbillede med en video? Det er en rigtigt ...
Fasthold din markedsføring og kommunikation - også i krisetider
marketingstrategi og plan

Markedsføring og kommunikation i krisetider

Når krisen kradser, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Og derfor er det naturligt også at kigge på kommunikations- og markedsføringsstrategien. Er ...
Skriv pressemeddelelser, der vækker opmærksomhed og skaber omtale
pressemeddelelser og annoncering

Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver pressemeddelelser, der fanger journalisternes opmærksomhed (og læsernes!). Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og ...
Lav en detaljeret markedsføringsplan
marketingstrategi og plan

Har du råd til at miste kunder pga. tilfældig markedsføring?

Mon ikke svaret er nej? God markedsføring handler om planlægning, målretning og et realistisk budget. På den måde undgår du at smide penge efter online ...
God marketingplanlægning sikrer at sikrer at du rammer målet
marketingstrategi og plan

Ram plet med din markedsføring

Skyder du med spredehagl for at ramme potentielle kunder? Det er spild af marketing-”krudt”. Du bør i stedet arbejde med grundig marketingplanlægning, hvor du stiller ...
Scroll to Top