Skyder du med spredehagl i din kampagneplanlægning?

Hvis du ‘skyder’ vildt om dig i din kampagneplanlægning i et desperat forsøg på at ramme de mål, du har opstillet for markedsføringen af din virksomhed, så risikerer du både at spilde dit ’krudt’ og ramme helt ved siden af. Grib i stedet kikkerten og stil skarpt på de mål, du ønsker at nå med din kampagne – det øger chancen for en fuldtræffer.

Den kvikke læser har sikkert fanget, at vi taler i metaforer – men faktisk kan ovenstående nemt overføres til arbejdet med marketing og kampagneplanlægning. For hvad sker der, hvis din kampagne består af sporadiske tiltag – en annonce hist, et Facebook opslag pist – alt sammen mere eller mindre tilfældige aktiviteter, der først bliver taget hånd om i sidste øjeblik, eller når studentermedhjælperen kommer forbi næste onsdag? I bedste fald rammer du lidt her og dér – i værste fald spilder du din tid og dine penge og rammer absolut ingenting.

En god investering for din virksomhed

Derimod – hvis du bruger dit ’krudt’ på kampagneplanlægning, der er baseret på indsigt i din målgruppe, vil det være en gevinst for din virksomhed på flere måder. Det kan hjælpe dig til at fortælle historien om dit produkt og dets fordele til de rigtige modtagere. Du får skabt struktur og styring i dine marketingtiltag og et regelmæssigt flow i kommunikationen på de forskellige platforme, både online og offline. Du får overblik over de forskellige aktiviteter, og kan hele tiden følge med i, hvornår de næste salgskampagner og marketingtiltag (pressemeddelelser, nyhedsbreve, tilhørende opslag på sociale medier samt offline og online annoncering) skal lanceres. Det er en god investering, der giver ro i maven i en travl hverdag.

Vi tager hånd om dine målsætninger

Hos Kd marketing support har vi 15 års erfaring med kampagneplanlægning for forskellige typer virksomheder, og har gennem årene udviklet et bredt ’produktkatalog’. Vi har erfaring med alle facetter – uanset om vi skal rådgive dig om, hvordan du selv kan gribe opgaven an, eller om vi skal tage hånd om hele processen fra planlægningen til eksekvering og evaluering.
Vi bliver begejstrede for den gode idé – dén, der har gennemslagskraft, holder hele vejen, understøtter din forretningsstrategi og kan hjælpe dig til at nå dine målsætninger.

Vi arbejder med kampagneplanlægning ud fra følgende seks faser:

  • HVEM vil du kommunikere med?
  • HVAD er dit mål, budskab og din strategi for kampagnen?
  • HVORDAN skal kampagnen gennemføres?
  • HVOR skal kampagnen gennemføres?
  • HVORNÅR skal kampagnen gennemføres?
  • HVILKEN effekt har kampagnen haft?

Mange fristes til at springe første fase over – men lad være med det. Det er en tidskrævende proces, men den er også lærerig og vil spare dig tid på den lange bane. Så vær omhyggelig med at stille skarpt på din målgruppe, og brug tid på at finde ud af, hvilke medier de bruger – for når du kender deres vaner, bliver det nemmere for dig at målrette dine marketingaktiviteter – og det øger din chance for at ramme plet med din markedsføring.

Skal vi hjælpe dig med at stille skarpt på dit mål?

Går du og rumsterer med kampagneplanlægning i din virksomhed, så tøv ikke med at kontakte os. Vi tager meget gerne et uforpligtende møde – og hjælper også gerne med at lægge en marketingstrategi for din virksomhed.

 

 

Menu