Er annoncer yt?

Alting sker på nettet i dag. Vi skal hele tiden være til stede, netværke, involvere og inspirere vores potentielle kunder online. Så er annoncernes og de trykte mediers tid helt forbi?

Hos kd marketing support ved vi, at det er vigtigt at være dér, hvor de potentielle kunder er, online som offline. Men selv en stærk online profil kan sjældent stå alene. I dag handler købsadfærden nemlig om langt mere end selve produktet/ydelsen.

Vores købsadfærd afhænger af køn, alder, baggrund, branche, medievaner og en masse andre ting, og derfor skal man bestemt ikke dømme annoncerne ude, for de er et effektivt værktøj til at ramme specifikke målgrupper.

For flere af vores B2B-kunder bruger vi forskellige typer annoncer til at øge kendskabet til et bestemt produkt/en ydelse. Når vi laver marketingstrategier, handler det alt sammen om at påvirke kunden på tværs af de forskellige marketingkanaler og at udnytte de forskellige mediers styrker til at komme i kontakt med potentielle kunder.

Advertorials giver dine kommercielle budskaber den helt rigtige indpakning

Annoncer kan med fordel udformes, så de får mere redaktionel karakter – dvs. at de er udformet, så de ligner artikler. Denne type annoncer kaldes advertorials, som er en sammensætning af de engelske ord Advertisement og Editorial. Det er et begreb, der i dag benyttes om betalt, journalistisk udformet indhold på nettet og i de trykte medier. Fordelen ved advertorials er, at læserne læser dem på en anden måde, end de læser annoncerne. De læser dem for at blive klogere på et emne eller for at blive inspireret. Hvorfor? Fordi vi mennesker meget hellere vil inspireres end sælges til.

Kd marketing support har blandt andet hjulpet overfladebelægningsvirksomheden Dansk Overfladebehandling I/S (DOB) med tekst og opsætning af en advertorial. I dette tilfælde består den af en tekst, der fortæller om et udført projekt (en case story), billeder og en faktaboks om DOB.  I modsætning til en almindelig salgsannonce har advertorialen et bredere fokus på et projekt og på løsning af en udfordring ved hjælp af kundens produkt, og den længere, journalistisk opbyggede tekst giver mulighed for at benytte den gamle salgsmetode show, don’t tell – på dansk ”lad være med bare at komme med påstande; vis løsningen”. Opsætningen og indholdet af en advertorial kan variere meget i forhold til den specifikke historie og kundens ønsker til vinkel og udformning.

Mange års erfaring med tekstforfatning til virksomheder i metal- og byggebranchen

Kd marketing support har mange års erfaring med at skrive tekster til industri- og byggevirksomheder. Med baggrund i den gode historie/skæve vinkel hjælper vi med at finde frem til det budskab, der er relevant og skaber værdi for målgruppen.

Vi er vant til hurtigt at sætte os ind i vidt forskellige emner. Det gør os til eksperter, når det handler om at formidle og forklare f.eks. vanskeligt eller teknisk stof. Vi stiller de rigtige spørgsmål og sørger for at udforme teksten, så den passer til målgruppen.

Kd marketing support laver tekstforfatning til blandt andet hjemmesider og andre sociale medier, pressemeddelelser, nyhedsbreve, kataloger, foldere og messemateriale.

 

Menu