Branding

Skab en unik profil, der bliver genkendt og husket

  1. Forside
  2. Vi tilbyder
  3. Branding

Branding er vigtigt for alle – uanset om din virksomhed er stor eller lille

Branding er vigtigt, uanset om din virksomhed er lille eller stor, om dit produkt er kendt eller ukendt, er henvendt til private eller professionelle. Det understøtter nemlig alle slags varer og serviceydelser.

Skab en stærk identitet til din virksomhed

Branding handler helt basalt om at skabe en genkendelig identitet, som både eksisterende og potentielle kunder husker. Vores erfaring er, at den bedste fremgangsmåde er at dele forløbet op i tre separate faser: analyse, afklaring og eksekvering. Det sikrer, at du har fundamentet i orden for at opnå langsigtet succes.

FASE 1: Introduktion og analyse

For at kunne udarbejde en god brandingstrategi er vi nødt til at kende din virksomhed.
Derfor starter vi forløbet med en analyse, som tager udgangspunkt i din virksomhed og branche. Hvad er status? Hvordan adskiller den sig fra konkurrenterne? Er din virksomhed kendt for det, du ønsker, eller er der behov for en opstramning? Skal du bruge en helt ny brandingstrategi eller en strategi for re-branding? Hvor vil du gerne have, at virksomheden skal være efter forløbet?

FASE 2: Afklaring og kunsten at skille sig ud

Ud fra analysen definerer vi virksomhedens nuværende brandidentitet, styrker og svagheder. Resultaterne af analysen udfordrer ofte virksomhedens egen forestilling om, hvordan den opfattes af andre. På den baggrund begynder vi at arbejde på, hvordan virksomheden fremover kan skille sig ud i forhold til konkurrenterne. Hvilke ydelser, services og værdier er unikke for din virksomhed? Det er afgørende at få lavet benarbejdet ordentligt i denne fase, for det danner grundlag for den videre branding af virksomheden.

FASE 3: Eksekvering og stærkere positionering

Når brandet er defineret, udarbejder vi brandingstrategien, som fastlægger de overordnede rammer for blandt andet virksomhedens visuelle identitet og kommunikation.
Det tager tid at opbygge et professionelt brand; derfor er konsekvens og vedholdenhed afgørende. Det kræver en gennemtænkt aktivitetsplan for, hvordan strategien skal eksekveres i det daglige arbejde samt procedurer for løbende evaluering og tilpasning til eventuelle eksterne påvirkninger.

Målet er at skabe en unik, klar og tydelig brandposition for virksomheden på markedet – og at sørge for, at den også holder på den lange bane, så du hele tiden står stærkere, end du gjorde før.

Din helt egen brandingstrategi

Alle brandingstrategier er unikke. De specifikke elementer afhænger af den enkelte virksomheds identitet, forretningsmæssige udfordringer og strategiske mål. Grundlæggende består et brand af en samling af symboler, oplevelser og associationer, som positionerer og differentierer en vare, en service, en virksomhed, en organisation, en person eller et sted.

Med et grundigt forarbejde og en gennemarbejdet strategi sørger kd marketing support for, at indsatsen også giver de rigtige resultater.

Skal vi hjælpe dig med at skille dig ud fra mængden?

Menu