Marketingstrategi

– skaber overblik og retning

  1. Forside
  2. Vi tilbyder
  3. Marketingstrategi

Har du en klar strategi for din markedsføring og kommunikation?

I vores daglige arbejde møder vi ofte virksomheder, hvor markedsførings- og kommunikationsindsatsen foregår meget sporadisk, fordi den afhænger af, hvornår der er én i organisationen, som har tid og overskud til at sætte noget i gang. Det betyder desværre, at mange gode idéer falder til jorden, fordi ingen får sat dem i system eller gennemført.

Sådan behøver det ikke være: Vi kan hjælpe med at udarbejde en marketingstrategi og tilhørende marketingplan, der giver dig struktur, retning og mål for din markedsføring og kommunikation.

Marketingstrategi med klare mål

En marketingstrategi handler om at få skabt en ramme for de aktiviteter, der skal skaffe dig større synlighed og understøtte salgsarbejdet. Når kdmarketingsupport hjælper dig med at udarbejde en marketingstrategi, arbejder vi med både kortsigtede og langsigtede mål, og vi sørger for at definere målsætninger og målgrupper så præcist som muligt. På den måde får du lettere ved at holde fokus på dine mål – og det bliver nemmere at opnå dem.

Når du har en klar strategi, bruger du også dit budget mere effektivt, fordi du ikke spilder tid og penge på aktiviteter, der reelt ikke understøtter dine mål. En gennemarbejdet marketingstrategi giver dig overblik og en klar kurs.

En marketingplan skaber struktur

Når strategien er på plads, er det også nemmere at tage kvalificerede valg i forhold til budskaber og marketingkanaler, og at prioritere de forskellige tiltag: rette indsats på rette tidspunkt, der rammer den rigtige målgruppe. På den måde får du størst mulig effekt af dit markedsføringsbudget.

Kd marketing support hjælper med at finde ind til kernebudskaberne og med ideer til relevante marketingaktiviteter, der matcher dine strategiske mål og rammer de rigtige målgrupper. Eksempler på marketingaktiviteter kan være:

Løbende evaluering sikrer effekten

Uanset din virksomheds størrelse og budget har vi en dynamisk tilgang til vores kunder. Når vi har udviklet en marketingplan, sørger vi for, at den løbende bliver evalueret og om nødvendigt tilrettet, så den altid stemmer overens med de opnåede resultater og de opdaterede mål – og med udviklingen i virksomheden og på markedet.

Det betyder også, at vi med korte, faste intervaller vurderer og evaluerer effekten af de enkelte marketingaktiviteter. Sammen med dig gennemgår vi, om du får nok ud af annoncebudgettet, PR-indsatsen eller salgskampagnen, så du er sikker på, at kursen altid er rigtig.

Skal vi hjælpe jer med en marketingstrategi og -plan?

Kontakt os for et uforpligtende møde.

Menu