Sociale medier

-dit virtuelle udstillingsvindue

  1. Forside
  2. Vi tilbyder
  3. Sociale medier

Har du en målrettet social medie-strategi?

Antallet af sociale medier (SoMe) vokser nærmest fra dag til dag, og det kan være svært at vælge mellem de forskellige platforme. For din virksomhed handler det ikke nødvendigvis om at være på dem alle, men derimod om at være på de rigtige og bruge dem systematisk og strategisk rigtigt.

De fleste af de virksomheder, vi møder i vores daglige arbejde, har en eller flere virksomhedssider på et eller flere sociale medier – og med god grund. Det er her, man møder kunderne, og derfor er de sociale medier blevet en vigtig kanal for alle typer virksomheder. Så er du ikke med på bølgen endnu, er det bare med at komme i gang, hvis du ikke skal gå glip af mulighederne.

Vi klæder dig godt på

Hos kd marketing support kan vi hjælpe dig – uanset om du har brug for udvikling af en social medie-strategi, opstart af en målrettet indsats på relevante SoMe-platforme eller løbende udvikling af spændende indhold. Vi er dit talerør. Vi ser de gode historier og giver brugerne på de sociale medier mulighed for at få indblik i din virksomhed og større kendskab til dine produkter.

Sæt klare mål for hvert enkelt medie

Inden du springer ud i SoMe-eventyret, er det vigtigt, at du planlægger din indsats og vælger de rigtige sociale medier. Denne opgave vil kd marketing support naturligvis gerne hjælpe dig med. Først og fremmest bør du for hvert enkelt socialt medie klarlægge, hvad målet præcist er med at anvende netop det medie. Det er vigtigt at definere formålet for tilstedeværelsen, og ikke mindst hvem du vil kommunikere med. Der er nemlig stor forskel på, hvem der anvender de forskellige sociale medier og dermed hvordan man kommunikerer på de forskellige platforme.

Skab opmærksomhed og opbyg tillid til dit brand

På de sociale medier handler det om at være aktiv, nærværende og udvikle relevant indhold, der skaber værdi for både nuværende og potentielle kunder. Det får dem til at huske dig, og måske får de også lyst til at interagere med dig – måske ikke med det samme, men når de har en konkret udfordring, du kan hjælpe med. Som i al anden marketing er målet at opbygge kendskab og tillid, så din virksomhed og dit produkt hele tiden er ”TOP OF MIND” hos potentielle og eksisterende kunder.

Andel der dagligt benytter de sociale medier

Linkedin6%
6%
YouTube27%
27%
Facebook65%
65%
Shapchat23%
23%
Instagram18%
18%

Har du behov for hjælp til dine sociale medier?

Så tager vi meget gerne en uforpligtende dialog.

Menu